Foto:

Her en den, den nye Bjoa-profilen

Av: Marit Eikehaugen 30.03.2004

Det er en stund siden Bygdeutviklingsprosjektet inviterte alle til å delta i konkurransen om å skape en Bjoa-profil. En logo som skal profilere mangt og mye fra Bjoalandet. Vi har tidligere sagt at vi skulle komme tilbake når profilen var i boks. Nå er den det og her får du første smakebit på det lille kunstverket, til hjelp i markedsføringen av Bjoabygda.

Det er meningen at bedrifter, organisasjoner, lag, aktiviteter og produkter som har opphav på Bjoa skal kunne bruke profilen. I utlysningsteksten stod det blant annet: -Profilen skal vera med på å skapa gjenkjenning til bygda Bjoa. Den skal gi uttrykk for ei levande bygd. Ei bygd som er i utvikling samstundes som forankringa i dei verdiane og tradisjonane som er skapt opp gjennom historia kjem tydleg fram. Profilen må vera utforma med tanke på at den skal fungera i ulike format (stort/lite). Profilen kan ha fleire fargar men må kunne fungere godt i svart/kvitt. Namnet Bjoa skal vera integrert i profilen. Vinneren vil motta kr. 2500 i premie.

Juryen, styringsgruppa for bygdeutviklingsprosjektet, har nå sagt sitt. På Bjoa Bygdeutviklingslag sitt årsmøte, som ble avholdt på "Kjerringgarden" mandag kveld, fikk de tilstedeværende se det endelige resultatet. Et kjennemerke som skal vises på mangt og mye.

Det er Asbjørg Heggø fra Utbjoa som er mester for den rene profilen, og som glad kunne innkassere 2500 kroner. Her står hun sammen med Elin Arianson (v) prosessleder for Bygdeutviklingsprosjektet på Bjoa.

Foto: Marit Eikehaugen